Všeobecné obchodní podmínky LM Clinic s.r.o.
I. Úvodní ustanovení
- Společnost LM Clinic s.r.o., IČ: 141 59 261, se sídlem Na Panský 909, 252 41 Dolní Březany, zapsaná v OR u Městského soudu v Praze pod sp. zn. C 361332 (dále jen „LM Clinic“ nebo „poskytovatel“), v rámci své činnosti poskytuje svým pacientům služby v oblasti estetiky, fyzioterapie, chirurgie, dermatologie, transplantace vlasů a jiné s tím související služby (dále jen „služby“).
- Pacientem je každá osoba, které jsou poskytovatelem poskytovány služby.
- Právní vztahy vznikající při této činnosti mezi poskytovatelem a pacienty, zejména pak jednotlivé smlouvy o péči o zdraví uzavřené mezi nimi ve smyslu § 2636 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „OZ“) a smlouvy o dílo ve smyslu § 2586 a násl. OZ, případně uzavíraných ve smyslu zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách (dále jen „ZZS“) se řídí platnými právními předpisy a těmito obchodními podmínkami (dále jen „Obchodní podmínky“).
II. Smluvní úprava
- V rámci jednotlivých smluv uzavíraných mezi poskytovatelem a pacientem se poskytovatel zavazuje poskytovat pacientovi objednané služby, čemuž odpovídá závazek pacienta uhradit poskytovateli za poskytnuté služby odměnu.
- Služby mohou v návaznosti na objednávku pacienta zahrnovat zejména úkony preventivní, diagnostické, léčebné, léčebně rehabilitační, ošetřovatelské nebo jiné zdravotní, které jsou vedeny snahou zlepšit nebo zachovat jeho zdravotní stav, a úkony estetické, které se rovněž bezprostředně týkají pacienta, jakož i prohlídky, rady a všechny s tím související činnosti, které se bezprostředně týkají pacienta.
III. Objednávání a poskytování služeb
- Služby jsou pacientům poskytovány na základě jednotlivých smluv uzavřených mezi poskytovatelem a pacientem v návaznosti na přijetí objednávek pacientů poskytovatelem, ať již se jedná o objednávky učiněné osobně, telefonicky (včetně SMS zpráv), či elektronicky (e mailem a objednávkovým formulářem na webových stránkách poskytovatele).
- Po přijetí objednávky bude poskytovatelem vyčíslena výše předplatného pro pacientem objednané služby. Vzhledem k tomu, že je se samotným poskytnutím služby spojena její příprava, nemůže být služba poskytnuta, aniž by bylo uhrazeno předplatné. Okamžikem úhrady předplatného dochází mezi poskytovatelem a pacientem k uzavření smlouvy.
- Jednotlivé zdravotní úkony, jejichž účelem je splnění léčebného či estetického cíle, jsou prováděny ambulantně na základě konzultací se zdravotnickým pracovníkem.
IV. Předplatné
- Poskytovateli za poskytnuté služby náleží odměna, kterou pacient hradí jak u služeb poskytovaných jednorázově, tak těch opakovaných prostřednictvím předplatného. Výše odměny za každou poskytovanou službu se určuje dle ceníku zveřejněného na internetových stránkách poskytovatele v době učinění objednávky.
- Částka předplatného hrazená pacientem vychází z předpokládaného rozsahu objednaných služeb, a je placena na základě faktury vydané poskytovatelem.
- Po úhradě předplatného, čímž se rozumí složení peněžních prostředků pacientem u poskytovatele, je pacient oprávněn rezervovat si u poskytovatele dohodnutý termín určený k poskytnutí vybraných služeb.
- Po rezervaci termínu započne poskytovatel s přípravou potřebnou k řádnému poskytnutí objednané služby, zejména pak zajistí přítomnost odborného personálu, vhodný a potřebný materiál a jiné pomůcky, prostory včetně blokace vybraného termínu ve prospěch pacienta.
- Bude-li částka předplatného vyčerpána, nebo složená částka nebude stačit k úplné úhradě odměny poskytovatele za poskytnuté služby, zavazuje se pacient na výzvu poskytovatele částku předplatného navýšit či doplnit. Bude-li však služba poskytnuta, aniž by předplatné stačilo k úplné úhradě odměny poskytovatele, zavazuje se pacient případný nedoplatek na výzvu poskytovatele uhradit.
- Složí-li pacient u poskytovatele částku coby předplatné, aniž by složené peněžní prostředky do jednoho roku od jejich složení plně vyčerpal, a to nikoliv z důvodů na straně poskytovatele, pak není-li s poskytovatelem dohodnuto jinak, ztrácí pacient nárok na úhradu odměny poskytovatele za poskytované služby prostřednictvím předplatného.
V. Storno podmínky při zrušení rezervace
- Dojde-li ke zrušení rezervovaného termínu pacientem ve lhůtě delší než 30 dní (včetně) před rezervovaným datem, pak poskytovateli vzniká vůči pacientovi nárok na úhradu části odměny ve výši 10% dle ceníku za objednanou službu.
- Dojde-li ke zrušení rezervovaného termínu pacientem ve lhůtě kratší než 30 dní, ale delší než 14 dní (včetně) před rezervovaným datem, pak poskytovateli vzniká vůči pacientovi nárok na úhradu části odměny ve výši 30% dle ceníku za objednanou službu.
- Dojde-li ke zrušení rezervovaného termínu pacientem ve lhůtě kratší než 14 dní, ale delší než 4 dny (včetně) před rezervovaným datem, pak poskytovateli vzniká vůči pacientovi nárok na úhradu části odměny ve výši 60% dle ceníku za objednanou službu.
- Dojde-li ke zrušení rezervovaného termínu pacientem ve lhůtě kratší než 3 dny (včetně) před rezervovaným datem, pak poskytovateli vzniká vůči pacientovi nárok na úhradu části odměny ve výši 80% dle ceníku za objednanou službu.
- Výše uvedené neplatí v případě, kdy pacient svou rezervaci zruší ze závažných důvodů, které poskytovateli prokáže, přičemž za odůvodněné zrušení lze považovat zejména zdravotní stav pacienta neumožňující poskytovateli poskytnutí služby.
VI. Stížnost
- Proti postupu poskytovatele při poskytování zdravotních služeb nebo proti činnostem souvisejícím se zdravotními službami může být podána stížnost ve smyslu § 93 a násl. ZZS, a to u poskytovatele, proti němuž stížnost směřuje.
VII. Závěrečná ustanovení
- Obchodní podmínky jsou platné a účinné ode dne jejich zveřejnění.
- Právní vztahy pacientů a poskytovatele se řídí českým právem.
- Je-li některé ustanovení těchto Obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky smlouvy vyžadují písemnou formu.
Datum zveřejnění 19. 2. 2025